Naast de focus op gevestigde bestemmingen zoals Egypte en Turkije, heeft FTI ook het portfolio op het gebied van accommodaties, vluchten en pakketreizen verder uitgebreid. Ondanks het extra aanbod raadt FTI reizigers aan om vroeg te boeken en te profiteren van vroegboekkortingen: “De zomer van 2024 draait om vroegboekkortingen”, aldus Karl Markgraf, CEO van FTI GROUP. “We zien een aanzienlijke groei in boekingen voor het seizoen vanaf mei 2024. Reizigers die graag zeker willen zijn van hun vakantie en een goede prijs, kunnen beter niet te lang wachten. We verwachten niet dat de prijzen gaan dalen. Vroegboekers kunnen op dit moment profiteren van kortingen tot maar liefst 60% en families kunnen zelfs 100% kinderkorting bij diverse hotels verwachten.”
Terugblik
Populaire bestemmingen
Voor aankomende winter 2023/24 ziet FTI al een stijging in aantal boekingen en gasten. “Met een groei in de dubbele cijfers vergeleken met het vorige seizoen is dat een goed begin van het nieuwe boekings-jaar. De klassieke bestemmingen Egypte, Turkije, de Canarische Eilanden en Dubai zijn ook dit jaar weer erg populair.”
Voor het aankomende winter- en zomerseizoen heeft FTI een uitbreiding van het portfolio, waardoor het aanbod nog groter is geworden. “Deze winter vliegt FTI Reizen drie keer per week met Easyjet van Amsterdam naar Hurghada en wordt er met TUIfly twee keer per week van Brussels Airport naar Punta Cana gevlogen. In de zomer wordt er twee keer per week met Easyjet naar Amsterdam naar Rhodos gevlogen. Verder heeft FTI Reizen een groot vluchtaanbod vanuit andere luchthavens in Nederland, Duitsland en België”, valt te lezen in een verklaring.
FTI breidt het portfolio voor 2024 verder uit
Daarnaast worden de seizoenen verlengd: "Turkije en Griekenland beginnen in april en stoppen in november. Gasten kunnen in deze periode kiezen uit 300 hotels in Turkije en 150 hotels in Griekenland. Verder wordt Albanië als nieuwe parel aangeboden met Meeting Point Hotels: met accommodaties van strandhotels tot familiehotels en luxueuze hotels is dit een bestemming die geschikt is voor een brede doelgroep.”
Met nieuwe hotels heeft FTI zich verder gediversifieerd in verschillende doelgroepen, zoals adults-only, gezinnen en de oudere doelgroep. “Naast de populaire strandvakanties zijn ook vakanties waar de reiziger meer te weten komt over de cultuur en de natuur steeds populairder. FTI versterkt de samenwerking met partners zoals LH Group, Condor, SunXpress, Emirates en hotelpartners, zoals Hilton Group, Accor, Pickalbatros, Rixos Hotels, Dream World Hotels, de Stone Group, Mitsis Hotels, Grecotels of de Jumeirah Group.”