21 december 2024
Thumbnail voor Heidi Vermeer over jaar met vele hoogtepunten: ‘Dat ik na 15 jaar ten huwelijk zou worden gevraagd, zag ik niet aankomen’

Heidi Vermeer over jaar met vele hoogtepunten: ‘Dat ik na 15 jaar ten huwelijk zou worden gevraagd, zag ik niet aankomen’

De decembermaand is in volle gang. Een goed moment om terug te blikken op het afgelopen jaar en vooruit te kijken naar 2025. Vandaag: Heidi Vermeer, eigenaresse van Ver & Meer Reizen. “Na 15 jaar had ik niet meer verwacht dat ik ten huwelijk zou worden gevraagd, maar Erwin heeft het toch gedaan!”

Tussen interviewer en geïnterviewde zit meestal niet meer dan een tafellengte afstand. In het geval van het interview met reisadviseur Heidi zit er zo’n 12.000 kilometer tussen: Heidi bevindt zich als 'fulltime wereldreiziger' in Bali. Heidi verkocht namelijk in 2019 al haar spullen en de hele wereld werd haar kantoor. “Zowel zakelijk als privé was 2024 een topjaar met vele hoogtepunten”, vertelt Heidi vanaf het Indonesische eiland waar ze met haar partner Erwin is. “Bovenaan het lijstje met hoogtepunten komt toch wel een hoogtepunt op persoonlijk vlak: mijn partner Erwin heeft mij afgelopen mei - op ons favoriete eiland Nusa Lembongan - ten huwelijk gevraagd. Dat zag ik na 15 jaar samen echt niet meer aankomen.” Heidi en Erwin laten er geen gras over groeien: “Ik geef hem nu ook niet meer de kans om zich te bedenken, dus ons huwelijk staat voor aankomend mei gepland in Toscane.”

Naast het huwelijksaanzoek heeft het stel vele andere mooie momenten gehad in 2024. “Zoals een (kampeer)studiereis naar Kenia met vele gezellige collega’s, meerdere cruises met Holland America line en een super toffe rondreis door Nieuw-Zeeland die door onze partner Special Traffic was samengesteld. Erwin heeft ook zijn eerste studiereis mogen ervaren met US Travel naar Texas. Op zakelijk vlak waren er ook vele hoogtepunten, waaronder het behalen van ons doel qua omzet voor 2024 al eind augustus, in plaats van het eind van het jaar.  We zijn enorm trots dat we al reizend zo’n prachtig bedrijf neer hebben kunnen zetten.”

Tekst gaat verder onder de foto.

“Ook op sociaal vlak hebben we een aantal mooie projecten opgezet in Zuid-Afrika in samenwerking met Born in Africa”, vertelt Heidi. “Waaronder een soepkeuken die Erwin samen met een aantal lokale bewoners heeft gebouwd. Dit dankzij de gulle donaties vanuit onze vrienden en klantenkring.”

AI in 2025
Als we het hebben over trends in de reismarkt, blijkt het beeld van Heidi goed aan te sluiten bij recent onderzoek van Gfk. “Vooral de meerdere generatie reizen zijn erg in trek. Ook cruises beginnen populairder te worden voor alle generaties. Daarnaast merk ik dat onze klanten liever een paar keer per jaar korter op vakantie gaan in plaats van één keer een lange reis. Er worden ook steeds meer reizen geboekt waar een combinatie van verkennen en natuur een grote rol spelen (Zuid-Afrika, Canada, Costa Rica).”

Voor 2025 is AI één van de technologische ontwikkelingen waar Heidi en Erwin gebruik van willen maken. “Het gebruik van AI zie je steeds meer terug komen in het dagelijks leven en dus ook in de reiswereld. Wij hebben geprobeerd om dit te gebruiken om efficiënter te werken, maar toch onze persoonlijke benadering hoog te houden. Dit willen we in 2025 verder gaan ontdekken en inzetten waar mogelijk.  Verder zou het mooi zijn om onze stijgende lijn door te zetten en willen we kijken hoe we nog verder kunnen groeien zonder in te moeten leveren op onze persoonlijke service en aandacht naar de klant. Daarnaast gaan we ons tijdens het reizen ook weer inzetten voor sociale projecten zoals het vrijwilligerswerk wat we doen in Zuid-Afrika. Dat geeft enorm veel voldoening. Op persoonlijk vlak gaan we op zoek naar meer rust in ons reizende leven. De ultieme droom zou zijn om een huis te kopen of te bouwen in ons geliefde Zuid-Afrika.”

Recente berichten