SCHIPHOL - Marjan Rintel heeft de eerste drie maanden erop zitten als CEO van KLM. In een uitgebreid gesprek met Reisbizz Magazine benadrukt Rintel dat Schiphol snel met een oplossing moet komen voor de huidige problemen. “Het duurt allemaal te lang.”
Rintel verwacht dat het Schipholteam snel versterkt wordt met een interimmanager of nieuwe CEO. “Het probleem is oplosbaar. Wij hebben de afgelopen maanden driehonderd nieuwe mensen aangenomen. Hoe kan het dat dit niet lukt bij de beveiligingsbedrijven op de luchthaven?”
Rintel vindt dat er de afgelopen jaren te veel in de contracten is geknepen waardoor leveranciers, zoals de beveiligingsbedrijven, gaan spelen met roosters en andere voorwaarden in plaats van met contracten te werken die van deze tijd zijn. Bij KLM zijn contracten en roosters verbeterd bij de eigen afhandeling en worden mensen gestimuleerd om door te groeien binnen de organisatie. “We zijn nadrukkelijk bezig met het creëren van toekomstperspectief.”
Wil je meer lezen over hoe Marjan Rintel haar functie als nieuwe CEO aanpakt en wat haar plannen zijn voor de luchtvaartmaatschappij? Lees dan het hele gesprek in de nieuwste uitgave van Reisbizz Magazine.