Reisorganisaties willen weten hoe de problemen bij Transavia in de toekomst voorkomen kunnen worden. Zij hebben in het hoogseizoen een dagtaak aan het zoeken naar alternatieven door vluchtwijzigingen en lastminute-annuleringen bij de luchtvaartmaatschappij, ziet reisbranchevereniging ANVR.
Het "potje begint redelijk vol te raken" bij reisorganisaties die de dupe worden van de verstoringen bij Transavia, stelt de ANVR. Vorige week moest de luchtvaartmaatschappij door technische problemen met vliegtuigen opnieuw vluchten schrappen. "Je moet de klant geruststellen en je moet op zoek naar een alternatief", somt een woordvoerster van de brancheclub op. "Onze leden hebben zoiets van: midden in het hoogseizoen, poeh. Wanneer houdt het op?"
De reisorganisaties blijven in gesprek met Transavia, maar "nu is het zoeken naar oplossingen en roeien met de riemen die je hebt", stelt de zegsvrouw. "En na de zomer zullen we de wonden gaan likken en kijken hoe het in de toekomst anders kan zodat we het kunnen voorkomen. Dat is wel de hamvraag die wij nu hebben."