SCHIPHOL - Reizigers van KLM die naar Schiphol vliegen en daar overstappen op een andere vlucht, moeten dat vandaag zonder koffers doen. Vanwege een storing in een deel van het bagagesysteem op Schiphol, weigert KLM de koffers in te checken van klanten die vanuit een ander land via Amsterdam naar hun Europese eindbestemming vliegen.
De storing legde gisteravond een deel van het bagagesysteem van Schiphol plat en werd dezelfde avond nog verholpen. Een woordvoerder van de luchthaven zegt niet te weten hoe lang de storing duurde en in welk deel van Schiphol, maar duidelijk is dat de omvang groot genoeg is om een groot deel van de overstappende passagiers op te zadelen met een probleem. Zij moeten nu soms in een vreemd land hun koffers achterlaten.
Op de website van KLM roept de maatschappij reizigers die overstap op Schiphol maken naar een Europese bestemming, dat alleen met handbagage te doen. Verder worden er excuses aangeboden voor het ongemak. Wie op de melding klikt, wordt niets wijzer: de bezoeker wordt doorgelinkt naar de webpagina waar het inmiddels bekende verhaal over de chaos op Schiphol door KLM wordt opgedreund en omboekmogelijkheden worden aangeboden.
KLM vindt het extreem vervelend dat passagiers langer op hun koffers moeten wachten en dat bepaalde passagiers nu de dupe worden van de problematiek. Dit laat het bedrijf in een reactie aan Reismedia weten. "Dit besluit is genomen om met zo min mogelijk impact, zoveel mogelijk effect te sorteren. Het zorgt ervoor dat het aantal te verwerken koffers donderdag beheersbaar is en KLM vluchten donderdag voor haar klanten normaal kan laten verlopen."
Customer support insists that there should be no issue making the transfer, stating that your bag is simply “not guaranteed” to arrive with your flight but you can file a missing bag report afterwards
— Rupert (@armed_seagulls) July 20, 2022
Dit bericht is afkomstig van mediapartner NH Nieuws.