19 juni 2024
Thumbnail voor TUI wil met nieuwe campagne stedentrips weer op de kaart zetten: ‘De stad van…’

TUI wil met nieuwe campagne stedentrips weer op de kaart zetten: ‘De stad van…’

RIJSWIJK - De wereld gaat steeds meer open en dat is te merken aan de boekingen. De stedentrips doen het weer goed en dat merkt ook de City afdeling van TUI. Om dit wat meer onder de aandacht te brengen van de klant, is TUI een nieuwe campagne gestart. Antoin Klein Hofmeijer, Product Lead City Western Region bij TUI, vertelt hier in gesprek met Reisbizz.nl alles over.


De coronacrisis was voor de afdeling City van TUI een goed moment om de vorige campagne te evalueren, waarin iedere maand een andere stad werd uitgelicht. “We keken wat de klant hier goed aan vond, maar we onderzochten ook wat de wensen zijn van de city-reiziger, zowel TUI als niet-TUI reizigers. Een aantal zaken die hier uit zijn gekomen hebben we gebundeld en daarmee zijn we op een campagne gekomen die in lijn is met de ‘Live Happy’-campagne van TUI”, aldus Antoin.

De nieuwe campagne genaamd ‘De stad van…’ is volgens Antoin een stuk frisser. “De naam van de campagne kun je heel vrij invullen. De stad van de cultuurliefhebber of juist de stad van de culinaire genieter. De verschillende doelgroepen die we bij TUI segmenteren kunnen we op deze manier nog beter aantrekken en aanspreken.”

Met de campagne gaat TUI meer steden uitlichten, namelijk negen per campagneperiode, en de klant profiteert van voordelen. “Zo krijgen klanten korting op de geboekte reis en 20 procent korting op het aanbod van TUI Musement. Hier kunnen excursies of tickets voor bijvoorbeeld musea geboekt worden waardoor de klant niet alleen een pakket boekt voor een stedentrip, maar ook meteen activiteiten kan boeken.” Ook boekingen via de retail profiteren van de campagne en de korting.

De campagne is afgelopen donderdag 17 februari in gegaan en loopt tot maandag 28 februari, met vertrekken mogelijk tussen 17 februari en 31 juli. ‘De stad van…’ zal meerdere keren per jaar terugkomen, aldus Antoin.