19 mei 2024
Thumbnail voor Eilandhoppen op de Seychellen met Mariza Derksen: ‘Wát een droombestemming’

Eilandhoppen op de Seychellen met Mariza Derksen: ‘Wát een droombestemming’

VICTORIA - Mariza Derksen ontdekte samen met TUI at Home-collega Karin Klijn de paradijselijke bestemming de Seychellen door van eiland naar eiland te hoppen. Een ervaring die beide dames niet zullen vergeten. Op Reisbizz.nl doet Mariza verslag van de ontdekkingsreis.

“Na een lange reis komen Karin en ik aan in Praslin waar we verblijven in het luxe hotel Constance Lemuria, een prachtig hotel met een hoog serviceniveau. Na een voortreffelijk ontbijt regelen we een fiets waarmee we het resort verkennen. We starten echter met een ritje in een golf karretje die ons brengt naar Anse Georgette. Dit mooie en relaxte strand is alleen via ons resort te bereiken. Na ons bezoek gaan we naar de conciërge en regelen we een auto voor de middag. Met onze huurauto reden we naar het hart van Praslin National Park, Vallée de Mai. Verdwalen is hier onmogelijk, want er is maar één weg. Links rijden is echter in het begin even een uitdaging. In de avond hebben we geproefd van de lokale keuken en het nachtleven van Praslin. Een leuk weetje: het enige verkeerslicht op Praslin staat altijd op groen, behalve wanneer er een lokale vlucht aankomt of vertrekt. De volgende dag besluiten we een dagje te genieten van de mooie strandbedjes, de heerlijke zwembaden en het parelwitte strand.

La Digue
Het volgende eiland wat we bezoeken is La Digue. Alle transfers en ferries hebben we in Nederland geregeld. We verblijven hier één nacht in het boutique hotel Domaine de L’Orangeraie. Het leven gaat hier heerlijk langzaam, het belangrijkste vervoersmiddel is je fiets en je vindt er een aantal van de mooiste stranden van de wereld. Uiteraard fietsen wij naar het wereldberoemde Anse Source d’Argent. Verder crossen we met onze elektrische fietsen het hele eiland over. En wat zijn we blij dat we voor de elektrische fiets gekozen hebben. Tijdens onze fietstrip komen we flinke heuvels tegen waar toeristen met de fiets aan de hand omhoog moeten klimmen. Met een vriendelijk ‘Bonjour’ halen we iedereen met gemak in.

Het eiland La Digue wordt omringd door een turquoise gekleurde zee. Op de meeste stranden vind je van die gigantische stenen (boulders). Wij fietsen door het Union Estate park waar we onderweg reuze schildpadden tegenkomen. La Digue is werkelijk het eiland uit je beste bounty dromen. De volgende ochtend fietsen we nog even snel naar het Anse Source d’Argent strandje voor een fotosessie. ‘s Middags vetrekken we weer naar de ferry om naar Mahe te varen.

Mahé
De laatste drie nachten verblijven we op het grootste eiland Mahé in het paradijselijke vijfsterrenhotel Constance Ephelia. Elke ochtend fietsen we een rondje om portier Tembi, oftewel Monsieur Soleil, te begroeten. Met zijn lach van oor tot oor en vriendelijkheid was dit een goed begin van de dag.

Op het eiland maken we een excursie met Sheena, onze lokale gids. Met haar hebben we een avontuurlijke hike gemaakt met als beloning een plons in een verborgen ‘rock pool’. In de middag zijn we naar Eden Island geweest om even te shoppen.

Droombestemming
Op onze één na laatste dag bezoeken we de kleinste hoofdstad ter wereld, Victoria. We ontdekten de geuren en kleuren van de markt en sloten de dag af met een bezoek aan de botanische tuinen en het nationaal museum. Voor de laatste avond regelen we een upgrade naar een luxe villa met private pool en een eigen butler. Hier genieten we met volle teugen van. De laatste dag genieten we van de laatste zonnestralen met een cocktail op het strand. We nemen afscheid van Tembi en Julio en bedanken hen voor de goede zorgen.

De Seychellen, wát een droombestemming om hier te eilandhoppen. Van de prachtige onderwaterwereld tot hiken door de jungle en van ziplinen tot fietsen, het kan hier allemaal.”