19 april 2024
Thumbnail voor Maak kennis met reismerk Motoerit: ‘Reizen is goed voor de geest, motorrijden voor de ziel’

Maak kennis met reismerk Motoerit: ‘Reizen is goed voor de geest, motorrijden voor de ziel’

Buro Scanbrit vormt sinds 2019 één bedrijf met reismerk Motoerit, en brachten samen een uniek programma met motorreizen uit. Reisbizz spreekt met Kevin Schoemaker, accountmanager bij Motoerit, over het merk en de samenwerking met Buro Scanbrit.

In de praktijk is Kevin met alle aspecten rondom het merk Motoerit bezig. “Van marketing en salesactiviteiten, tot het ontwikkelen van het productaanbod en van het geven van presentaties tot het begeleiden van groepsreizen op de motorfiets. Never a dull moment”, vertelt hij. Motoerit bestaat al meer dan 25 jaar. “Wij zijn ervan overtuigd dat reizen goed is voor de geest en motorrijden voor de ziel. Vanuit die invalshoek proberen we zo veel mogelijk motorwensen uit te laten komen.”

Het team van Motoerit werkt met een aantal basisprincipes bij het samenstellen van een reis. “We bezoeken elke accommodatie om er voor te zorgen dat je als motorrijder goed kunt parkeren en bij het hotel kan eten. Met je logge (natte) motorkleding opzoek naar een restaurant na een dag sturen, past bij ons namelijk niet in een vakantie.” Daarnaast verzorgen ze voorgereden motorroutes voor in de navigatie. “Het rijden op de motor is tenslotte één van de belangrijkste elementen van zo’n vakantie. Zo weet je niet alleen zeker dat de leukste motorwegen onder je wielen voorbij rollen, maar ook dat je langs genoeg tankstations komt, de mooiste uitzichtpunten ziet en genoeg lunchplekken kunt bezoeken.”

Met je logge (natte) motorkleding opzoek naar een restaurant na een dag sturen, past bij ons namelijk niet in een vakantie.

Motoerit kent twee type reizen; een groepsreis en een individuele reis. “Bij een groepsreis is er een vast vertrekmoment en er reizen begeleiders op de motor mee met de groep. Vrijheid is voor onze motorrijders belangrijk en daarom staat dit ook centraal tijdens onze groepsreizen. We zijn weliswaar met andere motorrijders op pad, maar jij bepaalt zelf hoe, wanneer en met wie je rijdt. Omdat elke deelnemer de uitgestippelde motorroutes op voorhand heeft gekregen, kun je de dag zelf indelen.” De individuele reizen hebben geen vaste vertrekdatum en worden volgens Kevin voornamelijk geboekt door alleenreizende, met vrienden of een kleine motorclub.

Wat voor bestemmingen bieden jullie aan?
“Van epische trips naar de Noordkaap, tot een lang weekend weg in de Eifel en alles er tussen in. Bij diverse groepsreizen worden de motoren van de klanten met de vrachtwagen naar de bestemming vervoerd en vervolgens vliegen we er achteraan. Ook het huren van motoren is een optie en uiteraard op eigen motorfiets vanuit Nederland. Door deze diverse opties kunnen we reizen aanbieden naar Schotland, Wales, Engeland, Ierland, Finland, Noorwegen, Duitsland, Oostenrijk, Italië, Spanje en Portugal.”

Tekst gaat verder onder de foto

Foto: Motoerit

Hoe is de samenwerking tussen de verschillende merken die jullie hebben?
“Motoerit is een eigen label binnen de organisatie. Door de samenwerking met de afdelingen kunnen we putten uit ontzettend veel kennis en ervaring met betrekking tot de branche en bijvoorbeeld marketing. Zo bundelen we de krachten en kunnen we tegelijkertijd zeer gericht te werk gaan. Samen kom je veel verder en is het tevens ook een stuk gezelliger.”

Kan de reisagent ook boeken bij Motoerit?
“Door de aard van het product is het merk met name gericht op de consument. Het is ook via de reisagent te boeken, maar in het verleden hebben we gemerkt dat de klant de nadelen ervaart wanneer er vanuit de reisagent niet genoeg affiniteit met het product is. Dit willen we uiteraard voorkomen, dus mocht je als reisagent vragen hebben, schroom niet en bel ons op.”

Liggen er nog mooie plannen in het verschiet voor Motoerit?
“Er liggen talloze plannen voor bijvoorbeeld nieuwe bestemmingen, nieuwe reizen op bestaande bestemmingen, samenwerkingen met schitterende partners binnen de motorbranche en uitbreiding van onze begeleiders. We zijn altijd opzoek naar leuke partijen om de meerwaarde voor de klant te vergroten. Genoeg te doen dus!”