Om het 25-jarig bestaan van Corendon te vieren, trakteert de touroperator meer dan 10.000 trouwe klanten en relaties op een mooie bos bloemen. De bloemen, in de Corendon-kleuren rood, geel en wit, komen in een bijzonere vaas ontworpen door ‘tattooking’ Henk Schiffmacher.
Henk Schiffmacher en Corendon-CEO Gunay Uslu waren samen te gast in het tv-programma ‘Casa di Beau’. In de taxi naar het verblijf op Sardinië raakten ze in gesprek over hun passies: Schiffmacher over zijn kunst en tatoeages, Uslu over cultuur, reizen en Corendon.
Foto gaat verder onder de tekst.
De vaas, speciaal ontworpen voor de gelegenheid, symboliseert volgens de reisorganisatie avontuur en verbondenheid, met een design dat teruggrijpt op traditionele zeemanstatoeages. Geloof, hoop en liefde staan centraal, “als teken van vrijheid en het verlangen naar nieuwe horizonten”, aldus Corendon. “Wat zet je op een vaas? Er is zoveel keuze. Daarom bleef ik dicht bij de bron: de reiziger, de avonturier”, vertelt Henk Schiffmacher. De tattooartist koos voor de klassieke old-school stijl, waarin tatoeages “niet alleen een kunstvorm zijn, maar ook een weerspiegeling van individualiteit en ontdekkingsdrang”, zo stelt de reisorganisatie.
De komende dagen worden de boeketten bezorgd. Op 18 maart brengen Uslu en Schiffmacher een aantal vazen persoonlijk langs bij “bijzondere klanten” van Corendon.