Reisconcern D-reizen slaat met een paginagrote advertentie terug na een bericht van de Consumentenbond. De Consumentenbond schreef eind vorige maand dat reisorganisaties “nog steeds klanten proberen te lokken met misleidende aanbiedingen.” Prijsvrij/D-Reizen werd expliciet genoemd in het bericht van de bond, maar laat het er niet bij zitten.
Daags na het bericht reageerde het concern al fel. Zo noemde Prijsvrij/D-reizen het onderzoek misleidend en tendentieus. “De Consumentenbond stelt ten onrechte dat het om 'lokkertjes' zou gaan, en in dat kader in 100 procent van de gevallen de prijzen van Prijsvrij Vakanties en D-Reizen niet zouden kloppen. Dit terwijl uit ditzelfde onderzoek van de Consumentenbond blijkt dat in de helft van de onderzochte reizen de prijzen bij Prijsvrij Vakanties en D-Reizen juist dalen! Daar betaalt de consument dus minder dan de prijs waarmee geadverteerd wordt”, liet het reisconcern destijds weten.
Woensdag liet Prijsvrij/D-reizen nog eens van zich laten en plaatste in alle landelijke dagbladen een paginagrote advertentie waaruit blijkt dat de prijzen bij Prijsvrij/D-reizen juist lager uitvallen dan geadverteerd. “Niets lokkertjes dus, maar juist de eerlijkste prijzen. En ja, dus vaak nog goedkoper dan geadverteerd”, laat CEO Marc van Deursen bij het bericht weten op Linkedin.