7 september 2024
Thumbnail voor Kees Bikker: ‘Lang leve de reisverzekering met covid-dekking’

Kees Bikker: ‘Lang leve de reisverzekering met covid-dekking’

SCHIPHOL - Het regelen van een goede reisverzekering voor een klant is een belangrijk onderdeel van het werk als reisagent. Dat merkt onze columnist Kees Bikker ook. “Natuurlijk: ik verdien daar een beetje extra beleg mee op mijn boterham. Maar belangrijker is dat mijn klant volledig ontzorgd is in geval van kleine of grote calamiteiten tijdens zijn vakantie.” In Reisbizz Magazine schrijft Bikker in zijn nieuwe column over zijn ervaring met reisverzekeringen in tijden van de coronapandemie.


Sinds het begin haalt Bikker de reisverzekeringen voor zijn klanten naar volle tevredenheid bij eerst Elvia dat inmiddels is opgegaan in de moloch die Allianz heet. In zijn column schrijft Bikker over de covid-dekking waarmee niet alleen Allianz, maar ook Europeesche en Unigarant zich op de borst kloppen. “Want het was altijd zo, dat er in een paar gevallen geen aanspraak kon worden gemaakt op je reisverzekering. Namelijk bij een (atoom)oorlog en een pandemie.”

“Er werd natuurlijk geen reisverzekering meer verkocht. Zelfs niet toen mensen weer gingen reizen, want: geen uitkering in geval van corona”, schrijft Bikker. “Daar kwam verandering in toen Allianz en later ook de andere grote verzekeraars covid-dekking gingen bieden. Eerst alleen in groen en gele gebieden, later ook in oranje gebieden.” Naast een PCR-test kwamen veel landen met aanvullende voorwaarden. Namelijk: een bewijs van je verzekeringsmaatschappij dat je bij hen verzekerd bent als je corona oploopt in dat land. “Nou, mooi. Allianz biedt dat.”

“Maar onze zakenpartner de verzekeringsmaatschappij ziet het niet zitten om dat ook expliciet zwart op wit te zetten voor de landen die daarom vragen. Mijn boerenverstand zegt ‘hoe moeilijk kan dat zijn’.”

Lees Kees Bikker zijn hele column in het nieuwe Reisbizz Magazine.