HOOFDDORP - Yvonne Halderman, accountmanager bij AVIAREPS, is lange tijd het gezicht geweest van de Canadese luchtvaartmaatschappij Air Transat. Dit zou ze met liefde de komende jaren nog doen, maar de uitdaging was er niet meer. Als ze onlangs besluit om het Air Transat stokje over te dragen, laat ze samen met haar Franse collega’s dikke tranen. Haar nieuwe uitdaging? Het Duitse Condor top of mind maken.
Als je Yvonne voor het eerst ontmoet, zie je direct dat ze een glas halfvol-type is. Goedlachs, vrolijk en een harde werker zijn opvallende karaktereigenschappen die goed passen bij haar als functie accountmanager. Reisbizz Magazine schuift bij Yvonne en haar man Gerlach aan voor de rubriek ‘Koken met’. Aan het kookeiland in de keuken te zien zou je verwachten dat hier een echte hobbykok woont. Die woont er ook wel, maar het is niet Yvonne. Het is Gerlach die de scepter zwaait in de keuken en er zichtbaar plezier aan beleeft. Als een goede gastheer betaamt schenkt hij ons één van z’n favoriete wijnen in. Op het etiket staat ‘Homerun’ en dat is niet zonder reden. De twee leerden elkaar kennen bij de honk- en softbalvereniging Kinheim in Haarlem.
Andere pet op
Sinds enkele weken draagt Yvonne die andere pet binnen AVIAREPS. “Het was soms wat balanceren tussen Air Transat en Condor. Nu ik Air Transat heb losgelaten, ga ik me veelal focussen om Condor meer bekendheid te geven. Ze vliegen naast de Europese bestemmingen ook rechtstreeks vanuit Frankfurt naar Anchorage, Fairbanks, Whitehorse etc. Het zijn bestemmingen die andere airlines niet vliegen. Daar zit de uitdaging in want dat heb nodig, het moet niet te makkelijk gaan. Ik ga weer naar touroperators met mijn ideeën hoe we mogelijke samenwerkingen kunnen opstarten of uitbreiden. Daar krijg ik heel veel energie van!”
Hoe Yvonne daarbij het verschil kan maken, vindt ze lastig te zeggen. “Daar ben ik veel te bescheiden voor. Ik had van de week een klant aan de telefoon en die zei: jij bent echt een tijger. Ik zeg tegen hem: wat denkt diegene die naast jou zit hiervan?”, lacht ze. “Maar ik weet wel wat hij bedoelde. Het denken vanuit de klant doe ik erg mijn best voor en als ik ergens in geloof, doe ik er alles aan om het voor elkaar te krijgen. Het bewijzen dat het goed voor jou en goed voor de ander is, kan een verbindende factor zijn.”
Wil je meer weten over Yvonne en haar man Gerlach of hoe haar carrière in de reisbranche eruitziet? Lees dan het hele interview in de nieuwste uitgave van Reisbizz Magazine.